Om du upplever problem med vår programvara, till exempel:
Det kan bero på att vår programvara inte har rätt Windows-rättigheter. En ominstallering av vår programvara borde lösa problemet.
Så här gör du:
Gör först en kopia av dina inställningar och spelaranteckningar. Filnamnen är:
Filen med anteckningar finns endast om du har sparat anteckningar om andra spelare vid pokerborden. Om du inte har sparat anteckningar om andra spelare behöver du endast spara en kopia av din inställningsfil.
Öppna vår programvara (om det går) och följ dessa steg:
Hjälp → Öppna min inställningsmapp
Hitta din(a) fil(er) och kopiera till en säker temporär plats.
Om du inte kan öppna programvaran får du manuellt leta efter inställningsmappen för att hitta filen/filerna.
När du har kopierat filen/filerna ska du avinstallera vår programvara.
Inställningar → Appar → Appar & Funktioner
Använd sökfältet för att hitta vår programvara eller scrolla ner i listan, välj vårt program och tryck på knappen på 'Avinstallera'.
Ta sedan bort alla programfiler från vår installationsmapp. Standardplatsen är C:\Program Files (x86)\PokerStars\
Du måste även radera inställningsfilerna. För att hitta dessa filer öppnar du inställningsmappen enligt steg 1. När du har hittat mappen ska du radera alla filer där.
Kontrollera att du är inloggad i Windows med ett konto som har administratörsrättigheter.
Kontrollera att User Account Control (UAC) är aktiverat:
Om markören är inställd på 'Standard', gå till nästa steg. Om inte, sätt den på 'Standard', tryck på 'OK' och starta om din dator.
Ladda ner programvarans installationsfil från vår webbsajt.
Gör installationen i standardkatalogen C:\Program Files (x86)\
Om du vill tysta UAC utan att inaktivera det finns det tredjepartsprogram som kan hjälpa dig med detta. Du hittade dessa program om du googlar ’UAC silent mode’.
Kom ihåg att återställa filen/filerna efter ominstalleringen:
Hjälp → Öppna min inställningsmapp.
Stäng vår programvara och kopiera filen/filerna tillbaka till mappen (godkänn om du får frågan om du vill skriva över).
Om problemet kvarstår kan det vara säkerhetsprogram som påverkar vår programvara. Meddela oss då om säkerhetsprogrammets namn och version. Med andra ord brandväggar, webbfilter eller virusscannrar (t.ex. Kaspersky, Norton Internet Security, etc.).