Problem med Windows-behörigheter - Fullständig ominstallation - Error 2/79

Om du upplever problem med vår programvara, till exempel:

  • Error 2/79, "Access denied" eller liknande fel.
  • Du kan inte spara eller använda handhistorik, spelaranteckningar, etc.

Det kan bero på att vår programvara inte har rätt Windows-rättigheter. En ominstallering av vår programvara borde lösa problemet.

Så här gör du:

Gör först en kopia av dina inställningar och spelaranteckningar. Filnamnen är:

  • Inställningsfil: user.ini eller user
  • Spelaranteckningar: notes.user.xml (där 'user' är ditt användarnamn)

Filen med anteckningar finns endast om du har sparat anteckningar om andra spelare vid pokerborden. Om du inte har sparat anteckningar om andra spelare behöver du endast spara en kopia av din inställningsfil.

Steg 1: Kopiera användarfiler

Öppna vår programvara (om det går) och följ dessa steg:

Hjälp → Öppna min inställningsmapp

Hitta din(a) fil(er) och kopiera till en säker temporär plats.

Om du inte kan öppna programvaran får du manuellt leta efter inställningsmappen för att hitta filen/filerna.

  1. Tryck på Windows-tangenten och ’R’ samtidigt
  2. Skriv in följande text eller kopiera/klistra och tryck på Enter:
    %USERPROFILE%\AppData\Local
  3. Hitta och öppna mappen för vår programvara
  4. Leta upp user.ini eller user och notes.user.xml (om den finns)
  5. Kopiera filen/filerna till en säker temporär plats (skrivbordet är en bra plats)

När du har kopierat filen/filerna ska du avinstallera vår programvara.

Steg 2: Avinstallera vår programvara

Om du har Windows 10, gå till:

Inställningar → Appar → Appar & Funktioner

Använd sökfältet för att hitta vår programvara eller bläddra ner i listan, välj vårt program och tryck på knappen på 'Avinstallera'.

Om du har Windows 8, gå till:

Inställningar → Kontrollpanel → Program

Avinstallera alla delar av vår programvara.

Om du har Windows Vista eller Windows 7, gå till:

Kontrollpanel → Program → Avinstallera ett program

Avinstallera alla delar av vår programvara

Steg 3: Radera programfiler

Ta sedan bort alla programfiler från vår installationsmapp. Standardplatsen är C:\Program Files (x86)\PokerStars\

Du måste även radera inställningsfilerna. För att hitta dessa filer öppnar du inställningsmappen enligt steg 1. När du har hittat mappen ska du radera alla filer där.

Steg 4: Användar- och programrättigheter

Kontrollera att du är inloggad i Windows med ett konto som har administratörsrättigheter.

Kontrollera att User Account Control (UAC) är aktiverat:

  1. Sök efter 'UAC' med Windows sökfunktion.
  2. Välj 'Ändra inställningar för användarkontokontroll'.

Om markören är inställd på 'Standard', gå till nästa steg. Om inte, sätt den på 'Standard', tryck på 'OK' och starta om din dator.

Steg 5: Ladda ner vår programvara

Ladda ner programvarans installationsfil från vår webbsajt.

Gör installationen i standardkatalogen C:\Program Files (x86)\

Om du vill tysta UAC utan att inaktivera det finns det tredjepartsprogram som kan hjälpa dig med detta. Du hittade dessa program om du googlar ’UAC silent mode’.

Steg 6: Återställ filer

Kom ihåg att återställa filen/filerna efter ominstalleringen:

Hjälp → Öppna min inställningsmapp.

Stäng vår programvara och kopiera filen/filerna tillbaka till mappen (godkänn om du får frågan om du vill skriva över).

Om problemet kvarstår kan det vara säkerhetsprogram som påverkar vår programvara. Meddela oss då om säkerhetsprogrammets namn och version. Med andra ord brandväggar, webbfilter eller virusscannrar (t.ex. Kaspersky, Norton Internet Security, etc.).

Feedback

Besvarade denna artikel dina frågor?

Relaterade hjälpartiklar