Kan inte ansluta med Windows: Fel -2/83

Felkoden som du får orsakas ofta av en proxy-server eller ett säkerhetsprogram på din dator, som blockerar port 80. Denna port krävs för att slutföra uppdateringen.

Följ stegen nedan för att försöka lösa problemet:

  1. Starta om din dator och stäng av/sätt på din nätverksutrustning (t.ex. modem, router, access point).
  2. När din dator har startat om, kontrollera att din internetanslutning fungerar.
  3. Öppna sedan programmet igen.

Om detta inte hjälper behöver du konfigurera din brandvägg.

Om du fortfarande har problem efter dessa ändringar, skicka oss följande uppgifter:

  1. Ansluter du via en proxy-server eller VPN? Skicka i så fall så mycket information som möjligt.
  2. Specificera säkerhetsprogrammets namn och version.
  3. Typ av anslutning (till exempel telefonmodem, bredband, DSL, satellit, etc.).
  4. ISP (Internet Service Provider, det företag som är din internetleverantör).
  5. Loggfiler från vår programvara.

Feedback

Besvarade denna artikel dina frågor?

Relaterade hjälpartiklar