spelpausspelgransersjalvest
break
24 tim paus
pokercasinosports
pokercasinosports

Verifieringsprocessen Know Your Customer

Varför måste jag verifiera mitt konto?

Något som alla våra spelare måste göra är att verifiera sin ålder, identitet och adress genom att skicka dokument till oss. Det beror på att vi har licensansvar och juridiska ansvar.

Denna verifieringsprocess kallas 'Know Your Customer' (KYC). Det kan hända när som helst, inte bara vid registrering eller när du gör din första insättning.

KYC-verifiering hjälper oss att skydda spelare och skapa en säker miljö. Vi måste säkerställa att:

  • Sårbara personer, som minderåriga, inte får tillgång till våra tjänster.

  • Varje spelare har ett konto.

  • Vi minskar risken för bedrägerier eller dubbla konton.

  • En verklig person med en aktiv mejladress skapade kontot.

  • Vi har möjlighet att kontakta våra spelare om vi behöver det.

Precis som ett livecasino skulle be dig verifiera din identitet, kontrollerar även vi att våra spelare är dem de säger sig vara.

Vi använder elektroniska kontroller för att bekräfta våra spelares identitet och ålder, men vi kan inte verifiera 100% av våra spelare elektroniskt. I vissa fall måste vi se dina dokument för KYC-syften.

Vilka dokument måste jag skicka in?

Beroende på land eller licens för registrering, kan vi godkänna olika dokument.

Identitetsbevis (legitimation)

Vi accepterar följande:

  • Pass
  • Körkort
  • Nationellt ID-kort

Om du inte kan skicka något av ovanstående, accepterar vi även:

  • Militärt ID-kort
Bevis på adress (POA)

Skicka oss något av följande:

  • Hushållsräkning, t.ex. gas, vatten, el, internet, fast telefoni eller TV, ej äldre än sex månader. Vi accepterar inte försäkringsdokument.
  • Körkort
  • Bankkontoutdrag, ej äldre än tre månader.
    Vi accepterar inte kontoutdrag från onlinebanker som bevis på adress. Detta är banker som Revolut, Monese, Monzo, Atom, N26, Pockit Ltd, etc.
  • Kontoutdrag för kreditkort, ej äldre än tre månader.
  • Hyresavtal med datum och signatur.
  • Brev från arbetsgivare.
  • Statligt utfärdat brev eller skattebesked.
  • Bevis på hemförsäkring eller fordonsförsäkring, ej äldre än tolv månader.
  • Ungerskt adresskort för spelare som bor i Ungern.
  • Följande länder accepterar Propiska:
    • Belarus
    • Ukraina
    • Uzbekistan
    • Armenien

Om du inte innehar något av dessa dokument, skicka oss ett från listan nedan:

  • Finansieringsbrev. Till exempel ett handelsbrev, bank- och kreditbrev eller investeringsbrev.
  • Lokalt myndighetsbrev
  • Statligt utfärdat brev
  • Socialförsäkringshandling
Dokument för bank- eller kreditkort

Säkerheten för dina uppgifter är en prioritet för oss. Vi följer reglerna för Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS).

Innan du skickar dina dokument, kontrollera att:

  • Endast de sex första och fyra sista siffrorna i ditt kortnummer är synliga. De andra siffrorna måste maskeras, täckas över eller göras oläsliga, till exempel: 444444******4444.
  • Skicka inte en kopia av baksidan på ditt kreditkort/betalkort.
  • Om du får bankkontoutdrag online, kontrollera att:
    • Du skickar en skärmdump av ditt kontoutdrag som visar ditt fullständiga namn, kontouppgifter och datum för utfärdande, ej äldre än tre månader.
    • Ditt kortnummer är skyddat som vi nämnde tidigare.
    • Skärmdumpen måste visa hela enhetens skärm och webbadressen.
  • Om ditt kortnummer inte syns på bankkontoutdraget ber vi dig skicka ett utdrag som visar de senaste transaktionerna till ditt användarkonto.
Vad letar ni efter när jag skickar in mina KYC-dokument?

För legitimationer måste vi se:

  • Ditt fullständiga namn
  • Födelsedatum
  • Utfärdandedatum eller utgångsdatum
  • Hela dokumentet
  • Din signatur

För adressbevis måste vi se:

  • Ditt fullständiga namn
  • Din nuvarande adress
  • Utfärdandedatum, ej äldre än tre månader.
Här är några exempel på vad vi kan acceptera:
ID

Bilderna visar suddiga ansikten på grund av dataskydd. Dessa bilder är bara exempel. Kontrollera att ditt ansikte syns tydligt på dina kopior.

ID-exempel FRID-exempel FR 1

ID-exempel ITID-exempel IT 1

ID-exempel UAID-exempel UA 1

Körkort

Bilderna visar suddiga ansikten på grund av dataskydd. Dessa bilder är bara exempel. Kontrollera att ditt ansikte syns tydligt på dina kopior.

Körkortsexempel FRKörkortsexempel 1

Körkortsexempel ROKörkortsexempel RO

Körkortsexempel UAKörkortsexempel UA 1

Pass

Bilderna visar suddiga ansikten på grund av dataskydd. Dessa bilder är bara exempel. Kontrollera att ditt ansikte syns tydligt på dina kopior.


Passexempel UAPassexempel CA

Här är några exempel på vad vi inte kan acceptera:

Vi kanske inte kan acceptera vissa dokument beroende på ditt land och din licens.

Identitetsbevis (legitimation)

Vi accepterar inte följande:

  • Uppehållstillstånd
  • Provisoriskt körkort
  • Födelsebevis
  • Kanadensiskt hälsokort
Se andra dokument som vi inte kan acceptera för ditt land eller din licens
Belgien
    • Körkort
Tjeckien
    • Militärt ID
Tyskland
    • Körkort
Spanien
    • Kort för asylsökande
    • Körkort - Om du redan har registrerats som en nationalitet eller en licens på ditt konto.
Frankrike
    • Militärt ID
    • Arbetstillstånd
Grekland
    • Körkort
    • Uppehållskort
Indien
    • Militärt ID
    • Mindre PAN-kort
Ontario
    • Socialförsäkringskort
Rumänien
    • Handskrivet provisoriskt ID
Sverige
    • Legitimation utan personnummer

Bevis på adress (POA)

Vi accepterar inte följande:

  • Lönebesked
  • Mobilräkning
  • Faktura
  • Meddelande om hälsobesök eller sjukfrånvaro.
  • Tidningsprenumeration.
  • Kontoutdrag från onlinebank. Detta är banker som Revolut, Monese, Monzo, Atom, N26, Pockit Ltd, etc.
Se andra dokument som vi inte kan acceptera för ditt land eller din licens
Spanien
    • Adresskort HU.
    • Baksida av tyskt ID.
    • Pass RU - Propiska
Frankrike
    • Baksida av ID
    • RIB eller bankkontoutdrag
    • Brev från finansinstitut
    • Bostadsskatt
Grekland
    • Körkort
Sverige
    • Hushållsräkning, t.ex. gas, vatten, el, internet, fast telefoni eller TV.
    • Bankkontoutdrag
    • Korrespondens från statlig eller lokal myndighet
    • Försäkringsdokument - giltigt inom de senaste tre månaderna
    • Brev från finansinstitut
    • Lönebesked eller brev från arbetsgivare
    • Hyresfaktura
    • Hälsobesök
    • Tidningsprenumeration
    • Mobilräkning
Storbritannien
    • Inskrivning på universitet
    • Provisoriskt körkort
Bildkvalitet som vi inte accepterar
Suddig
    • Texten måste vara tydlig och bilderna måste ha hög upplösning.

Suddigt ID IT

Fotokopior
    • Vi accepterar inte bilder på fotokopior.

Exempel fotokopia

Beskuren
    • Dokumentets fyra hörn måste vara synliga, inklusive MRZ-kod eller unikt dokumentnummer.

Exempel beskuret pass

Oläslig eller dold information
    • All viktig information i dokumentet måste vara synlig, inklusive ditt födelsedatum och unikt dokumentnummer.

Exempel dolt

Vilka dokumentformat kan jag skicka in?

Du kan skicka in dina dokument i något av följande format:

  • Scannade kopior
  • Digitala foton av originaldokumentet om bilden är tydlig.
  • Skärmdumpar enligt ovan.
  • Bilder måste vara läsliga och tydliga.
  • Bilder måste vara i fullfärg.
  • .pdf
  • .doc
  • .bmp
  • .png
  • .jpg
Varför har ni bett mig skicka fler dokument?

Baserat på din aktivitet kan vi behöva be dig om fler dokument. Det kan vara för att uppfylla regleringskrav eller för avancerad verifiering. Detta hjälper oss att skydda dig när du använder vår sajt.

Alla spelare behöver inte skicka fler dokument, men om det krävs kommer vi att be dig om de dokument vi behöver. I vissa fall kan det påverka din möjlighet att spela.

Kontrollera att din registrerade mejladress är uppdaterad så att vi kan kontakta dig snabbt.

Vad är Source of Wealth (SOW)?

SOW beskriver hur en spelare, eller deras familj, har förvärvat sina totala tillgångar.

Vi måste till exempel granska vilka aktiviteter som genererar eller bidrar till en spelares finansiella ställning och andra tillgångar.

Exempel på SOW:

  • Arv
  • Investeringar
  • Innehav av affärsverksamhet
  • Anställning
Varför är SOW viktigt?

Denna kontroll hjälper oss att förhindra penningtvätt på vår sajt och skydda spelare som en del av vår policy för ansvarsfullt spelande.

Vilka SOW-dokument måste jag skicka in?

Vi ber endast om dokument som är specifika för ditt spelande. Vi accepterar följande:

  • Lönebesked, ej äldre än tre månader
  • Undertecknat brev från din arbetsgivare på företages brevpapper, som bekräftar lön, anställningsdatum och yrke
  • Bankkontoutdrag som visar dina tre senaste löneutbetalningar
  • Investeringsutdrag
  • En kopia av dina konton om du är egenföretagare, som visar din lön och uppgifter
  • Brev från advokat som behandlat försäljning av egendom eller affärsverksamhet
  • Andra tydliga bevis relaterade till dina vinster från poker, spel eller lotterier
Vad är Source of Funds (SOF)?

Denna kontroll beskriver din omedelbara finansieringskälla, till exempel insättningsmetoden som du använde för att sätta in pengar på ditt konto hos oss.

Varför är SOF viktigt?

Som en del i våra licenskrav och juridiska skyldigheter måste vi ha specifik information om våra spelare för att genomföra våra interna säkerhetskontroller.

Oavsett var du befinner dig måste vi alltid kontrollera att:

  • Rätt person använder kontot.
  • Vi skyddar våra spelare från bedrägeri eller koppling till olagliga aktiviteter.
  • Våra spelare kan spela på vår sajt på ett sätt som inte skadar deras personliga och ekonomiska välbefinnande.
  • Vi agerar i enlighet med lagar och regelverk i de regioner där vi är verksamma.
Vilka dokument måste jag skicka in för en SOF-verifiering?
  • Bankkort
  • E-plånbok
  • Förbetald kupong
  • Banköverföring
  • Överföringar mellan personer. Denna typ av överföring (mellan spelare) är inte tillgänglig under alla licenser.

Vad händer om jag inte skickar dokumenten?

Om vi inte kan kontakta dig eller om du inte kan skicka in de dokument vi behöver, kan vi behöva begränsa ditt konto tills vi får den information vi behöver.

Lagras mina dokument och uppgifter på ett säkert sätt?

Vi vidtar alla åtgärder för att skydda sekretessen kring våra spelares identitet och annan känslig information som vi samlar in.

Vi har interna restriktioner för att skydda dina uppgifter.

Ingen har tillgång till denna information förutom spelaren själv eller såsom beskrivs i vår sekretesspolicy som du hittar på vår webbsajt.

All vår personal måste följa villkoren i sekretesspolicyn för att hålla spelaruppgifter konfidentiella. Denna skyldighet gäller även efter att en anställd har lämnat vår organisation. Vi investerar i den senaste säkerhetsteknologin för att skydda den data vi lagrar.

Tyckte du att den här artikeln hjälpte dig?


Hittar du inte det du söker?