spelpausspelgransersjalvest
break
24 tim paus
pokercasinosports

Konto-PIN: Instruktioner för hur man begär, aktiverar, ändrar, återställer och inaktiverar en PIN-kod

En PIN är en 6-siffrig kod du får. Den används som en extra säkerhetsfunktion utöver ditt lösenord. Din PIN minskar risken för keyloggers, phishing och obehörig tillgång till ditt konto.

När en PIN är satt för ditt konto, måste du ange den på skärmens sifferknappar varje gång du loggar in. Varje inloggning ändras siffrornas position för att stoppa keyloggers från att registrera vilka knappar du valde.

Om du vill lägga till ett extra steg för att öka säkerheten på ditt konto, föreslår vi att du använder en RSA säkerhetsdosa (om den är tillgänglig i din jurisdiktion). Du kan läsa mer om denna funktion här.

Hur begär jag en PIN?

Logga in på ditt konto och följ instruktionerna nedan (beroende på vilken enhet du använder):

  • Webbsajt: Konto → Inställningar → PIN → Begär PIN
  • Datorklient: Inställningar -> Kontouppgifter → PIN → Begär PIN
  • Mobilapp: Konto → Inloggning & Säkerhet → PIN → Begär PIN

På webbsajten kan du själv välja din PIN-kod (om en är tillgänglig i din jurisdiktion).

Vi skickar ett meddelande med PIN-koden till din registrerade mejladress. När du får din PIN måste du aktivera den.

Hur aktiverar jag min PIN?

Logga in på ditt konto och följ instruktionerna nedan (beroende på vilken enhet du använder):

  • Webbsajt: Konto → Inställningar → PIN → Använd PIN
  • Datorklient: Inställningar -> Kontouppgifter → PIN → Aktivera PIN
  • Mobilapp: Konto → Inloggning & Säkerhet → PIN → Aktivera PIN

När din PIN är aktiverad får du ett bekräftelsemeddelande.

Hur ändrar jag min PIN?

Logga in på ditt konto och följ instruktionerna nedan (beroende på vilken enhet du använder):

  • Webbsajt: Konto → Inställningar → PIN → Ändra PIN
  • Datorklient: Inställningar -> Kontouppgifter → PIN → Ändra PIN
  • Mobilapp: Konto → Inloggning & Säkerhet → PIN → Ändra PIN

Hur återställer jag en PIN?

Om du har glömt din PIN, kan du återfå den genom att använda funktionen PIN-återställning. Så här går det till:

  1. Starta vår programvara.
  2. Ange ditt användarnamn och lösenord.
  3. Välj ‘Inloggning’.
  4. Välj 'PIN-återställning'.

Vi skickar din PIN-kod till den mejladress som finns registrerad på ditt konto.

Kontrollera din mapp för skräppost om du inte får ett meddelande efter att ha följt instruktionerna ovan. För att förhindra detta, justera filterinställningarna för ditt mejlkonto eller lägg till oss i din kontaktlista.

Om din mobiltelefon är verifierad på ditt konto, skickar vi din PIN via SMS.

Om du inte kan återställa din PIN-kod behöver du svara på några frågor som endast kontoinnehavaren vet svaret på.

  • Vad är ditt registrerade födelsedatum?
  • Vad är ditt registrerade telefonnummer?
  • Nämn en metod för insättning/uttag som du har använt på ditt konto.
  • Berätta ytterligare information som kan hjälpa oss att verifiera att du är kontoinnehavaren. Detta kan vara en tidigare registrerad post/mejladress, ditt ungefärliga saldo, tiden för senaste inloggning, bilden på ditt konto.

Kan du inte svara på dessa frågor, skicka oss ett tydligt digitalt foto av din ID-handling (pass, körkort eller statligt utfärdat ID-kort.). Du kan ladda upp det via kontaktformuläret på vår webbsajt.

Hur inaktiverar jag min PIN?

Vi rekommenderar att man behåller PIN-koden aktiverad, men om du föredrar att ta bort den, logga in på ditt konto och följ instruktionerna nedan (beroende på vilken enhet du använder):

  • Webbsajt: Konto → Inställningar → PIN → Inaktivera PIN
  • Datorklient: Inställningar -> Kontouppgifter → PIN → Inaktivera PIN
  • Mobilapp: Konto → Inloggning & Säkerhet → PIN → Inaktivera PIN

När din PIN är inaktiverad får du ett bekräftelsemeddelande.

Tyckte du att den här artikeln hjälpte dig?


Hittar du inte det du söker?