En PIN är en 6-siffrig kod som ges till dig. Den är en extra säkerhetsfunktion utöver ditt lösenord. Din PIN minskar risken för keyloggers, phishing och obehörig tillgång till ditt konto.
När en PIN är satt för ditt konto, måste du ange den på skärmens sifferknappar varje gång du loggar in. Siffrornas position ändras vid varje inloggning för att stoppa keyloggers från att registrera vilka knappar du valde.
Beroende på vilken plattform du använder, logga in på ditt konto och gå till:
Du kan välja din PIN-kod på webbsajten (om tillgängligt i din jurisdiktion).
Vi skickar ett meddelande med PIN-koden till din registrerade mejladress. När du får din PIN måste du aktivera den.
Beroende på vilken plattform du använder, logga in på ditt konto och gå till:
När din PIN är aktiverad får du ett bekräftelsemeddelande.
Beroende på vilken plattform du använder, logga in på ditt konto och gå till:
Du kan återställa den via vår PIN-återställning. Så här går det till:
Vi skickar din PIN-kod till den mejladress som finns registrerad på ditt konto.
Kontrollera din mapp för skräppost om du inte får ett meddelande efter att ha följt instruktionerna ovan. För att förhindra detta, justera filterinställningarna för ditt mejlkonto eller lägg till oss i din kontaktlista.
Om din mobiltelefon är verifierad på ditt konto, skickar vi din PIN via SMS.
Om du inte kan återställa din PIN-kod behöver du svara på några frågor som endast kontoinnehavaren vet svaret på.
Kan du inte svara på dessa frågor, skicka oss ett tydligt digitalt foto av din ID-handling (pass, körkort eller statligt utfärdat ID-kort.). Du kan ladda upp det via kontaktformuläret på vår webbsajt.
Vi rekommenderar att du behåller PIN-koden aktiverad. Om du föredrar att ta bort den, logga in på ditt konto och inaktivera den genom att gå till:
När din PIN är inaktiverad får du ett bekräftelsemeddelande.