spelpausspelgransersjalvest
break
24 tim paus
pokercasinosports
pokercasinosports

Konto-PIN: Förklaring och instruktioner

En PIN är en 6-siffrig kod som ges till dig. Den är en extra säkerhetsfunktion utöver ditt lösenord. Din PIN minskar risken för keyloggers, phishing och obehörig tillgång till ditt konto.

När en PIN är satt för ditt konto, måste du ange den på skärmens sifferknappar varje gång du loggar in. Siffrornas position ändras vid varje inloggning för att stoppa keyloggers från att registrera vilka knappar du valde.

Hur kan jag begära en PIN?

Beroende på vilken plattform du använder, logga in på ditt konto och gå till:

  • Datorklient: Inställningar → Kontouppgifter → PIN → Begär PIN
  • App: Konto → Inloggning & Säkerhet → PIN → Begär PIN
  • Webbsajt:
    Tryck på denna knapp och följ stegen nedan:

    Ändra PIN

    • Konto → Inställningar → PIN → Begär PIN

Du kan välja din PIN-kod på webbsajten (om tillgängligt i din jurisdiktion).

Vi skickar ett meddelande med PIN-koden till din registrerade mejladress. När du får din PIN måste du aktivera den.

Hur aktiverar jag min PIN?

Beroende på vilken plattform du använder, logga in på ditt konto och gå till:

  • Datorklient: Inställningar → Kontouppgifter → PIN → Aktivera PIN
  • App: Konto → Inloggning & Säkerhet → PIN → Aktivera PIN
  • Webbsajt:
    Tryck på denna knapp och följ stegen nedan:

    Aktivera PIN

    • Konto → Inställningar → PIN → Använd PIN

När din PIN är aktiverad får du ett bekräftelsemeddelande.

Hur ändrar jag min PIN?

Beroende på vilken plattform du använder, logga in på ditt konto och gå till:

  • Datorklient: Inställningar → Kontouppgifter → PIN → Ändra PIN
  • App: Konto → Inloggning & Säkerhet → PIN → Ändra PIN
  • Webbsajt:
    Tryck på denna knapp och följ stegen nedan:

    Generera PIN

    • Konto → Inställningar → PIN → Ändra PIN
Hur återställer jag en PIN?

Du kan återställa den via vår PIN-återställning. Så här går det till:

  1. Starta vår programvara.
  2. Ange ditt användarnamn och lösenord.
  3. Välj 'Inloggning'.
  4. Välj 'PIN-återställning'.

Vi skickar din PIN-kod till den mejladress som finns registrerad på ditt konto.

Kontrollera din mapp för skräppost om du inte får ett meddelande efter att ha följt instruktionerna ovan. För att förhindra detta, justera filterinställningarna för ditt mejlkonto eller lägg till oss i din kontaktlista.

Om din mobiltelefon är verifierad på ditt konto, skickar vi din PIN via SMS.

Om du inte kan återställa din PIN-kod behöver du svara på några frågor som endast kontoinnehavaren vet svaret på.

  • Vad är ditt registrerade födelsedatum?
  • Vad är ditt registrerade telefonnummer?
  • Vad är en metod för insättning eller uttag som du har använt på ditt konto?
  • Inkludera eventuell extra information som kan hjälpa oss att verifiera att du är kontoinnehavaren. Det kan vara:
    • en postadress eller mejladress som har registrerats tidigare
    • ungefärligt nuvarande saldo
    • din senaste inloggning
    • bilden på ditt konto.

Kan du inte svara på dessa frågor, skicka oss ett tydligt digitalt foto av din ID-handling (pass, körkort eller statligt utfärdat ID-kort.). Du kan ladda upp det via kontaktformuläret på vår webbsajt.

Hur inaktiverar jag min PIN?

Vi rekommenderar att du behåller PIN-koden aktiverad. Om du föredrar att ta bort den, logga in på ditt konto och inaktivera den genom att gå till:

  • Datorklient: Inställningar → Kontouppgifter → PIN → Inaktivera PIN
  • App: Konto → Inloggning & Säkerhet → PIN → Inaktivera PIN
  • Webbsajt:
    Tryck på denna knapp och följ stegen nedan:

    Ändra PIN

    • Konto → Inställningar → PIN → Begär PIN

När din PIN är inaktiverad får du ett bekräftelsemeddelande.

Tyckte du att den här artikeln hjälpte dig?


Hittar du inte det du söker?