Datorklient: Problem med lobbyn - Rensa cache för program och lobby

Om du har problem med lobbyn, ser en röd felsida, problem med grafiken, eller problem med att ladda, rekommenderar vi att du rensar cachen för appen och lobbyn från vår programvara.

Följ instruktionerna nedan för att göra detta, beroende på vilket operativsystem du använder:

Windows
  1. Stäng vår programvara. Du kommer inte att kunna radera filer om programmet är igång.
  2. Öppna kommandofönstret ('Windows + R').
  3. Skriv:
    %temp%
  4. Radera följande mappar:
    • 'XCW' är programcachen.
    • 'PokerStarsBrCache' är lobbycachen.

Starta om din dator för att slutföra processen.

Mac

Denna process involverar att radera filer från din programvara och webbläsare. Du bör därför spara en kopia av din anteckningsfil eftersom den kommer att raderas under denna process. Filen heter 'notes.user.xml' (där 'user' är ditt användarnamn) och den finns endast om du har sparat anteckningar om andra spelare vid pokerborden.

Om du vill spara en kopia av filen börjar du med instruktionerna från steg 1. Annars går du till steg 2, och när du är klar startar du om din dator.

Steg 1: Spara en kopia av spelaranteckningar

  1. Öppna Finder. I menyn högst upp, välj: Gå → Gå till mapp...
  2. Kopiera och klistra in texten nedan och tryck på ’Gå’:
    ~/Library/Application Support/
  3. Scrolla ner och öppna mappen för vår programvara där du hittar dina anteckningar.

Om du inte ser Bibliotek-mappen:

  1. Starta 'Terminal' från 'Spotlight'. Du hittar Spotlight högst upp till höger i menyn, eller tryck tangentkombinationen 'kommando' + 'mellanslag'.
  2. Skriv följande kommando för att hitta mappen:
    chflags nohidden ~/Library/
  3. Tryck 'Enter'

Detta kommer att visa Bibliotek-mappen i Finder så du kan söka efter filen..

När du har hittat anteckningsfilen sparar du en kopia av den i en annan mapp.

Steg 2: Rensa användarinställningar för appen

  1. Öppna följande mapp (se stegen ovan):
    ~/Library/Application Support/
  2. Hitta och radera mappen för vår programvara.
  3. Från mapparna 'Preferences' och 'Caches', radera filer och mappar som börjar med 'com.pokerstars...'.
  4. Töm Papperskorgen.

Öppna sedan webbläsaren Safari och följ dessa steg:

  1. Gå till Safari-menyn bredvid Apple-ikonen.
  2. Välj 'Inställningar' och 'Avancerat' och markera 'Visa utvecklarmenyn i menyraden'.
  3. Gå till 'Utvecklare'.
  4. Klicka på 'Rensa cache'.

Cache-mappen heter 'XCW' och du hittar den under ~/Library/Caches. För att rensa din cache från vår programvara, flytta mappen 'XCW' till papperskorgen.

Steg 3: Återställa sparade anteckningar

Öppna vår programvara och gå till:

  1. Hjälp
  2. Öppna min inställningsmapp

Stäng vår programvara och kopiera tillbaka filen med anteckningar till mappen. Acceptera om du får frågan om du vill skriva över filer.

Starta om din dator för att slutföra processen.

Feedback

Besvarade denna artikel dina frågor?

Relaterade hjälpartiklar