Programvara: Problem med att ansluta till våra servrar

Här är några tips om du har problem med att ansluta.

Tryck här om du använder vår mobilapp: Eller följ instruktionerna nedan för vår datorklient:

Datorklient (Windows eller Mac)

Omstart och återanslutning

Starta om din dator och stäng av och sätt på all nätverksutrustning som är inkopplad. Nätverksutrustning kan inkludera modem, router, access points, etc. Försäkra dig sedan om att din internetanslutning fungerar och öppna vårt program igen. Om problemet kvarstår, konfigurera ditt säkerhetsprogram.

Konfigurera ditt säkerhetsprogram

För att ge vårt program tillgång till internet i Windows kan du tillåta tillgång för följande program:

  • PokerStars.exe
  • PokerStarsUpdate.exe
  • PokerStarsCommunicate.exe
  • PokerstarsBr.exe
  • PokerStarsComp.exe (endast .NET)
  • Tracer.exe
  • xc.exe
  • xcw.exe
  • xcwxp.exe

Om du inte hittar alla, tillåt tillgång för de du hittar. För information om attt tillåta program genom Windows inbyggda brandvägg, se här: Windows Defender (Microsoft.com)

För information om hur du kollar om vår applikation har tillgång genom inbyggd brandvägg på Mac, gå till: macOS Firewall (Apple.com)

Om du har andra säkerhetsprogram, be tillverkaren om instruktioner.

Om du fortfarande inte kan ansluta, kontakta oss

Om stegen ovan inte löser problemet, skicka oss följande:

  • Felmeddelandet som du får (gärna en skärmdump).
  • Brandvägg eller säkerhetsprogram på din dator (till exempel Norton, Panda, Avast, AVG).
  • Loggfiler från vår programvara. Dessa filer kommer att skrivas över efter 48 timmar så skicka dem till oss så snart du kan.

Du kan skicka oss denna information via vår programvara, mobilapp eller webbplats.

Friskrivning:
Vi tillhandahåller länkar till tredje parts sajter och produkter som en tjänst till våra spelare. The Stars Group varken förespråkar eller ansvarar för användning av dessa produkter eller sajter, som är helt oberoende av The Stars Group. All information och alla produkter som nämns används på egen risk och eget bevåg.

Mobil (Android och iOS)

Om du inte kan ansluta med mobil, pröva det här. Pröva igen efter varje steg.

Kontrollera din internetanslutning

Kontrollera att du är ansluten till Wi-Fi eller ett mobilt datanätverk. Du borde se ikonerna för detta högst upp på din skärm. Om inte, justera dina inställningar för WiFi eller mobilt nätverk.

Starta om din enhet

Nästa steg är att starta om din enhet genom att stänga av den och starta den igen.

Ominstallera vår app

Om uppstart inte löser problemet, försök installera om appen. Du måste först ta bort appen genom att radera den från din enhet. Ladda ner en ny kopia av vår app och installera den.

Kontakta oss med mer information

Om stegen ovan inte löser problemet kan du rapportera det till oss genom att skicka oss denna information:

  • Felmeddelande
  • Smartphone/platta märke och modell eller iPhone/iPad-modell
  • Android eller iOS-version

Du kan skicka oss denna information via vår programvara, mobilapp eller webbplats.

Feedback

Besvarade denna artikel dina frågor?

Relaterade hjälpartiklar